Thessaloniki gets ready for its metro launch in November
The underground rapid transit lines have been under construction for almost two decades due to various project delays
Il 24 ottobre a Noto si terrà un concerto del tenore italiano
Sabato 24 ottobre, tra le sinuose architetture barocche della scalinata della Cattedrale di Noto si terrà un concerto di Andrea Bocelli. La città italiana - patrimonio dell’Unesco, diventerà palcoscenico di un incredibile e unico evento culturale e mediatico.
Con 90 milioni di dischi venduti, Andrea Bocelli è uno degli artisti più apprezzati di tutti i tempi. Il tenore sarà accompagnato dall’orchestra e dal coro del Teatro Massimo Bellini di Catania, con la regia di Alberto Bartalini.
L'evento si realizza grazie all'impegno finanziario della Regione Siciliana e del Comune di Noto. Un evento unico dell’arte nell’arte che accenderà un focus sui beni di eccellente valore mondiale della Sicilia. Noto è una città-simbolo dell’arte barocca dell’Isola.
Il concerto si svolgerà nel più rigoroso rispetto delle normative anti Covid. Biglietti si possono acquistare direttamente on line via www.ticketone.it.
“L’iniziativa altro non è che l’avvio di un percorso virtuoso che vede protagonisti tutti i siti siciliani iscritti nella Lista del Patrimonio Mondiale per la prima volta, dalla loro iscrizione nella World Heritage List, chiamati a fare rete, ad avere una sola visione, contribuendo alla crescita delle singole comunità locali, facendo così crescere, contemporaneamente, la Sicilia.", dichiara il Sindaco di Noto, Corrado Bonfanti
Il progetto di “Noto Città d’Arte”, il quale include importanti mostre, continua fino a febbraio 2021. L’iniziativa, oltre che dalla Regione Siciliana, tramite l'assessorato al Turismo, e dal Comune di Noto, è sostenuta dall’Assemblea Regionale Siciliana, dal ministero dei Beni Culturali, dalla Diocesi di Noto, dalla Camera di Commercio del Sud-Est e da Unicredit.
The underground rapid transit lines have been under construction for almost two decades due to various project delays
Now you can get your wine in Talence by paying directly in Bitcoin
That’s because the state has to spend money on updating the railway infrastructure rather than subsidizing the cost of the popular pass
Rethinking renewable energy sources for the urban landscape
The examples, compiled by Beyond Fossil Fuels, can inform and inspire communities and entrepreneurs that still feel trepidation at the prospect of energy transition
Now you can get your wine in Talence by paying directly in Bitcoin
The 10th European Conference on Sustainable Cities and Towns (ESCT) sets the stage for stronger cooperation between the EU, national and local level to fast track Europe's transition to climate neutrality.
At least, that’s the promise made by the mayor of Paris, Anne Hidalgo
The underground rapid transit lines have been under construction for almost two decades due to various project delays
At least, that’s the promise made by the mayor of Paris, Anne Hidalgo
Hostal de Pinós is located in the geographical centre of the autonomous region
Despite its church-y name, the district has long been known as the hangout spot for the artsy crowds
Urban dwellers across the EU are having a say in making their surroundings friendlier to people and the environment.
Forests in the EU can help green the European construction industry and bolster a continent-wide push for architectural improvements.
Apply by 10 November and do your part for the transformation of European public spaces
An interview with the Mayor of a Polish city that seeks to reinvent itself
An interview with the newly elected ICLEI President and Mayor of Malmö
A conversation with the Mayor of Lisbon about the spirit and dimensions of innovation present in the Portuguese capital