Thessaloniki gets ready for its metro launch in November
The underground rapid transit lines have been under construction for almost two decades due to various project delays
Maratona di Roma 2020 si terrà a marzo
“Run Rome The Marathon”, la grande corsa della capitale italiana è una delle gara più attraenti del mondo. 42,195 km di corsa attraverseranno le stesse strade che gli antichi romani percorrevano più di duemila anni fa. LÌ, dove ogni scorcio racconta una storia. ogni sguardo è eterno, come è eterna Roma.
La data della prossima corsa “Run Rome The Marathon” è 29 marzo 2020. Rinnovato, il progetto metterà in campo grande energie e tanta voglia di far vedere che Roma ama lo sport e in particolare il running. La corsa è di livello internazionale con decine di migliaia di atleti, metà dei quali provenienti da centinaia di nazioni.
Virginia Raggi, sindaca di Roma afferma che “Sarà una festa di tutti e per tutti. Una manifestazione che si presenterà con una veste rinnovata, a partire dall’organizzazione dell’evento che dopo anni è stata aggiudicata con un bando pubblico”.
La Maratona rappresenta un percorso che attraversa la storia di Roma e i suoi monumenti simbolo. Inoltre, la rinnovata Maratona di Roma sarà un evento sportivo di altissimo livello, la sinergia fra organizzazione e il commune di Roma deve trasformarsi in un evento podistico più rappresentativo d’Italia, simbolo della Capitale.
L'evento comincerà con la Stracittadina anticipata al sabato, aperta a tutti coloro che avranno voglia di divertirsi e di riappropriarsi degli spazi della città liberi da auto e smog. Al 29 marzo la corsa partirà dai Fori Imperiali, passando davanti al Vittoriano, a piazza Venezia, poi Circo Massimo verso Lungotevere, e poi ancora passerà davanti Castel Sant’Angelo e viale della Conciliazione con la basilica di San Pietro.
La Maratona continuerà con il Foro Italico, la Moschea di Roma, Piazza Navona, via del Corso, piazza del Popolo e piazza di Spagna (con la celebre scalinata di Trinità dei Monti), con il Colosseo assoluto protagonista, maestoso posto di partenza e arrivo.
The underground rapid transit lines have been under construction for almost two decades due to various project delays
Now you can get your wine in Talence by paying directly in Bitcoin
That’s because the state has to spend money on updating the railway infrastructure rather than subsidizing the cost of the popular pass
Rethinking renewable energy sources for the urban landscape
The examples, compiled by Beyond Fossil Fuels, can inform and inspire communities and entrepreneurs that still feel trepidation at the prospect of energy transition
Now you can get your wine in Talence by paying directly in Bitcoin
The 10th European Conference on Sustainable Cities and Towns (ESCT) sets the stage for stronger cooperation between the EU, national and local level to fast track Europe's transition to climate neutrality.
At least, that’s the promise made by the mayor of Paris, Anne Hidalgo
The underground rapid transit lines have been under construction for almost two decades due to various project delays
At least, that’s the promise made by the mayor of Paris, Anne Hidalgo
Hostal de Pinós is located in the geographical centre of the autonomous region
Despite its church-y name, the district has long been known as the hangout spot for the artsy crowds
Urban dwellers across the EU are having a say in making their surroundings friendlier to people and the environment.
Forests in the EU can help green the European construction industry and bolster a continent-wide push for architectural improvements.
Apply by 10 November and do your part for the transformation of European public spaces
An interview with the Mayor of a Polish city that seeks to reinvent itself
An interview with the newly elected ICLEI President and Mayor of Malmö
A conversation with the Mayor of Lisbon about the spirit and dimensions of innovation present in the Portuguese capital