Thessaloniki gets ready for its metro launch in November
The underground rapid transit lines have been under construction for almost two decades due to various project delays
Il progetto creerà circa 400 nuovi posti di lavoro all'anno
L'Unione europea finanzierà lo sviluppo del porto di Trieste con 45,5 milioni di euro. La Banca europea per gli investimenti ha già firmato un prestito di 39 milioni di euro con l'autorità del porto italiano. Il porto di Trieste riceverà anche 6,5 milioni di euro di finanziamenti dell'UE tramite il CEF (Connecting Europe Facility) nell'ambito del progetto TriesteRailPort.
Trieste è il primo porto italiano con un proprio sistema ferroviario interno, lungo 70 km, che si collega con la rete ferroviaria nazionale e internazionale. Ciò consente a tutti i moli di essere serviti su rotaia, con la possibilità di assemblare il treno merci direttamente nei vari terminal. Ogni mese oltre 400 treni collegano il porto di Trieste con le aree manifatturiere e industriali dell'Italia nord-orientale con diverse destinazioni dell'Europa centrale, tra cui Germania, Austria, Repubblica Ceca e Lussemburgo.
Il progetto sostenuto dalla BEI comprende due componenti, entrambe collegate alla maggiore capacità ed efficienza delle operazioni ferroviarie nell'area di servizio del porto:
Il progetto fa parte delle tradizionali aree di attività della BEI sia come progetto di rete transeuropea di trasporto sia a sostegno degli investimenti in azioni per il clima. Il progetto creerà circa 400 nuovi posti di lavoro all'anno.
L'Unione europea sostiene direttamente lo strumento finanziario progettato per migliorare la qualità delle reti di trasporto, energia e telecomunicazioni in tutta Europa.
Questa operazione di finanziamento mostra l'interesse e l'attenzione prestati dall'UE nel porto di Trieste, un hub strategico e dinamico che sta investendo ingenti risorse nel trasporto ferroviario, che è un modo di trasporto sostenibile.
The underground rapid transit lines have been under construction for almost two decades due to various project delays
Now you can get your wine in Talence by paying directly in Bitcoin
That’s because the state has to spend money on updating the railway infrastructure rather than subsidizing the cost of the popular pass
Rethinking renewable energy sources for the urban landscape
The examples, compiled by Beyond Fossil Fuels, can inform and inspire communities and entrepreneurs that still feel trepidation at the prospect of energy transition
Now you can get your wine in Talence by paying directly in Bitcoin
The 10th European Conference on Sustainable Cities and Towns (ESCT) sets the stage for stronger cooperation between the EU, national and local level to fast track Europe's transition to climate neutrality.
At least, that’s the promise made by the mayor of Paris, Anne Hidalgo
The underground rapid transit lines have been under construction for almost two decades due to various project delays
At least, that’s the promise made by the mayor of Paris, Anne Hidalgo
Hostal de Pinós is located in the geographical centre of the autonomous region
Despite its church-y name, the district has long been known as the hangout spot for the artsy crowds
Urban dwellers across the EU are having a say in making their surroundings friendlier to people and the environment.
Forests in the EU can help green the European construction industry and bolster a continent-wide push for architectural improvements.
Apply by 10 November and do your part for the transformation of European public spaces
An interview with the Mayor of a Polish city that seeks to reinvent itself
An interview with the newly elected ICLEI President and Mayor of Malmö
A conversation with the Mayor of Lisbon about the spirit and dimensions of innovation present in the Portuguese capital