Thessaloniki gets ready for its metro launch in November
The underground rapid transit lines have been under construction for almost two decades due to various project delays
L'obiettivo dell'accordo prevede una cooperazione ad ampio raggio per l'attuazione di progetti contro il cambiamento climatico
Il 3 luglio 2020, la città di Torino e la Banca europea per gli investimenti (BEI) hanno firmato un accordo quadro sul clima. L'obiettivo dell'accordo prevede una cooperazione ad ampio raggio nei prossimi tre anni per l'attuazione di progetti contro il cambiamento climatico.
In questo modo, la banca dell'Unione europea e la capitale del Piemonte hanno avviato una fase operativa basata su potenziali operazioni di finanziamento degli investimenti, assistenza tecnica per tali investimenti e cooperazione per un migliore utilizzo dei fondi strutturali dell'UE. In particolare, i settori strategici di collaborazione includeranno 4 aree chiave:
Una volta che i progetti sono stati identificati insieme e valutati positivamente, l'ampia collaborazione sarà applicata su due livelli:
Livello 1: la BEI opera come istituzione finanziatrice, con tutti i vantaggi in termini di durata e costi (bassi tassi di interesse) delle risorse che mette a disposizione dei beneficiari dei prestiti.
Livello 2: in un’ottica di complementarietà con i fondi strutturali europei, la BEI svolgerà un ruolo di consulenza tecnica e finanziaria per i progetti promossi dalla Città di Torino, anche attraverso l’implementazione e gestione degli strumenti finanziari.
La Banca europea collabora con l'Italia da oltre 60 anni. Ha finanziato collegamenti ferroviari ad alta velocità, scuole e università e vari progetti di rinnovamento urbano.
Questo è il primo accordo sul clima della BEI con una città italiana e il secondo in Europa. La Banca europea è impegnata ad allineare tutte le sue attività di finanziamento agli obiettivi climatici dell'accordo di Parigi.
The underground rapid transit lines have been under construction for almost two decades due to various project delays
Now you can get your wine in Talence by paying directly in Bitcoin
That’s because the state has to spend money on updating the railway infrastructure rather than subsidizing the cost of the popular pass
Rethinking renewable energy sources for the urban landscape
The examples, compiled by Beyond Fossil Fuels, can inform and inspire communities and entrepreneurs that still feel trepidation at the prospect of energy transition
Now you can get your wine in Talence by paying directly in Bitcoin
The 10th European Conference on Sustainable Cities and Towns (ESCT) sets the stage for stronger cooperation between the EU, national and local level to fast track Europe's transition to climate neutrality.
At least, that’s the promise made by the mayor of Paris, Anne Hidalgo
The underground rapid transit lines have been under construction for almost two decades due to various project delays
At least, that’s the promise made by the mayor of Paris, Anne Hidalgo
Hostal de Pinós is located in the geographical centre of the autonomous region
Despite its church-y name, the district has long been known as the hangout spot for the artsy crowds
Urban dwellers across the EU are having a say in making their surroundings friendlier to people and the environment.
Forests in the EU can help green the European construction industry and bolster a continent-wide push for architectural improvements.
Apply by 10 November and do your part for the transformation of European public spaces
An interview with the Mayor of a Polish city that seeks to reinvent itself
An interview with the newly elected ICLEI President and Mayor of Malmö
A conversation with the Mayor of Lisbon about the spirit and dimensions of innovation present in the Portuguese capital