Thessaloniki gets ready for its metro launch in November
The underground rapid transit lines have been under construction for almost two decades due to various project delays
La designazione porterà alla città decine di milioni di fondi europei
Genova è stata designata "Capitale europea dello Sport 2024". A deciderlo è stata ACES Europa, la Federazione delle Capitali e delle Città Europee dello Sport. La scelta porterà a Genova decine di milioni di euro di fondi europei per ristrutturare impianti e risorse per dare impulso all'economia turistico-sportivo.
Il capoluogo ligure è arrivato a pari merito con la scozzese Glasgow. La commissione selezionatrice ha deciso di assegnare il riconoscimento alla città scozzese per il 2023 e a Genova per il 2024.
La programmazione per la scelta della capitale europea dello Sport si fa con quattro anni di anticipo. Quest’anno è toccato alla capitale ungherese Budapest. Le città che ospiteranno decine e decine di eventi internazionali nei prossimi tre anni sono: nel 2020 Malaga, tra due anni Lisbona e nel 2021 la città olandese de L’Aia.
Dopo essere aggiudicati l’edizione 2022 della The Ocean Race di vela, adesso arriva un’altra grande sfida per Genova. Una sfida organizzativa ma soprattutto un’altra occasione per promuovere la città italiana in tutta Europa. Sarà un’altra testimonianza di come l’amministrazione comunale sia capace di organizzare grandi eventi sportivi.
Il titolo porterà alla città una programmazione dei fondi europei necessari a ristrutturare gli impianti sportivi rendendoli più moderni, ma soprattutto nuove risorse economiche sul territorio per dare impulso all’economia turistico-sportiva.
Da anni Genova vanta una profonda tradizione di sport legati al territorio. La città pianifica lo sport in questo anno speciale di essere vissuto come lo sport dei campioni, delle tante società che lo animano, ma anche come lo sport di ogni età: dei bambini, delle famiglie,degli anziani. Ovvero lo Sport inclusivo, come stile di vita per tutti.
The underground rapid transit lines have been under construction for almost two decades due to various project delays
Now you can get your wine in Talence by paying directly in Bitcoin
That’s because the state has to spend money on updating the railway infrastructure rather than subsidizing the cost of the popular pass
Rethinking renewable energy sources for the urban landscape
The examples, compiled by Beyond Fossil Fuels, can inform and inspire communities and entrepreneurs that still feel trepidation at the prospect of energy transition
Now you can get your wine in Talence by paying directly in Bitcoin
The 10th European Conference on Sustainable Cities and Towns (ESCT) sets the stage for stronger cooperation between the EU, national and local level to fast track Europe's transition to climate neutrality.
At least, that’s the promise made by the mayor of Paris, Anne Hidalgo
The underground rapid transit lines have been under construction for almost two decades due to various project delays
At least, that’s the promise made by the mayor of Paris, Anne Hidalgo
Hostal de Pinós is located in the geographical centre of the autonomous region
Despite its church-y name, the district has long been known as the hangout spot for the artsy crowds
Urban dwellers across the EU are having a say in making their surroundings friendlier to people and the environment.
Forests in the EU can help green the European construction industry and bolster a continent-wide push for architectural improvements.
Apply by 10 November and do your part for the transformation of European public spaces
An interview with the Mayor of a Polish city that seeks to reinvent itself
An interview with the newly elected ICLEI President and Mayor of Malmö
A conversation with the Mayor of Lisbon about the spirit and dimensions of innovation present in the Portuguese capital